09 September 2011

Hari Raya Yg Sungguh Indah

ASSALAMUALIKUM di ucap kan kpd semua dan salam syawal kpd umat islam yg di sayangi. hari ni aku nk bercerita pasal hari raya hahaha. sorry larh lmbt update. tk de masa. so hari ni aku update oke :D

30.8.2011 adalah kemengan bg semua umat islam. di situ larh  ramai yg bergembira, sedih sbb Aidilfitri dtg kembali kan. setahun dy hilang sekarang dy menjelma tanpa sedar.


HARI RAYA PERTAMA

first raya aku masih berada di ketapang. semua kwn-2 aku dah blik kmpung. bpk aa. sungguh sedih dan bosan. nsib larh aku  ada kwn. sape? amirul hahaha ^^. dy dah setiap thun tk blik kmpung. mksdnya kita org ni adalah penguhuni ketapang hahaha. aku siap-2 dgn baju melayu baru aku. dpn cermin nmpak brgaya gitu hahaha. mcm ap. aku smbyang raya dkt beringin, ramai juga yg tk blik kmpung. blik jea dari smbyang aku terus mencekek dgn gelojoh. yelah time puasa mane blh mkn time pagi. so kena larh jakun sikit haha. tepat pukul 12 sedara, makcik aku pun dtg hee. best gile. paling best time dpt duit raya. pehhh gaji msok dlm bulan syawal hahaha. mcm ap. duit raya first raya jea dah dpt 150 haha. entah mane prgi duit tu bpk aa. mcm ap siak haha. aku trtnggu mane abg afiq haha. dy adalah sifu segala sifu haha. kan? sbb nk amek memory dkt dy. lps makcik-2 aku hbis brya dkt rumah aku, kita org pun prgi beraya rumah ke rumah. sikit je kot. yelarh ramai dah blik kmpung hee. msti korang trtnya bila si azam ni blik kmpung? haha aku blik kmpung raya ke-2. ni adalah sedikit gmbr-2 time first raya

org kuat aku :D
family photo hee
hidangan di aidil fitri
nmpk tk ap aku nmpk? jalan kosong kdai tutup hayiaaa 
time ni larh paling syok dpt kumpul brsama-2 :)
ini larh sebahagain keluarga aku namanya adq ashraf
ashraf dan ibunya ^^
family adq ashraf :)


mkn brsama-2 ahli keluarga
knl tk tu sape? itu larh abg afiq aku hee
amboi mama ketawa tk ingt dunia hee
itu larh makcik aku di kenali sengai ibu hee. kita minum dulu hhaha




RAYA KE-2
raya ke-2 ni aku brtlolak ke BATU PAHAT (BP). msti korang thu kan hee. dkt  jea kan. tk jauh mane pun. family aku brtolak pukul 11. naek bus. aku tk de kereta. maklum larh bpk aku tk pndai bwk kereta heee. ni aku nk story dkt korang pasal raya ke-2 hee. aku dgn family aku braya dkt kmpung sikit je kod hahaha. kita org pergi rumah yg penting. tpi yg paling penting adalah rumah nenek aku yg lg satu. knpe? sbb ap? sbb aku nk jumpa ayied ksyagn aku hee. dy comel. dah besar skrang. mak yati adalah makcik aku.. aku pnggil dy mak yati sbb tu gelaran aku pnggil dari kecik lg. dy ckp nk ikut prgi ayer htam tk? aku jwb dgn cpt. nk! hahaha. aku nk jumpa moyang aku. umur dy dalam  89. lama kan dy hidup. korang tngk je larh gmbr-2 ni k. buat senang kan hati hee
melawat kubur atok. aku rindu dkt dy :)
sape dy ni? dy ni larh abg tembab hahaha
nenek ke-2 aku hee
ayied comel sayang hee
sape dy ni? dy ni larh mubarak. yg mengajar aku bermain dgn kambing. jakun kan aku haha
kampung ku

gambar di ayer hitam
 

teringt masa kecik-2 dulu hee

tngk bdk kecik tu. mata dy tk blh pandang camera hahaha

ini larh mak yati aku hee

aku pun nk bergambr larh macha haha

nenek di ayer htam

moyang aku :)

gmbr brsama-2 moyang aku

:)

tamat larh cerita aku buat raya thun ni heee. bye kwn-2. selamat beLIKE hahaha

No comments:

Post a Comment